Floryn Leahu Blog

poezie, proza, traduceri… stuff like that

Filă de istorie

De când nu am mai pus eu o poezie de-a mea pe blog? Hai? Recunoaşteţi, vă era dor! Dacă nu vă era… well, it’s time for a new one!

 

Mă aflu pe pământ

Din nu-ştiu-ce motive

Şi cercetez relicve

Ca un străin ce sunt.

 

Şi sap în continuare,

Înfăşurat în lacrimi verzi;

Privindu-mă în soare,

Am început să şchiopătez!

 

De-atunci am mai săpat oleacă

Şi sap şi-acum – deloc nu stau!

Lopata-mi strâmbă se apleacă,

Iar eu de mine nu mai dau!

 

Şi nu găsesc comoara sacră – 

Vreo spartă antică ulcea

Ca să ateste că odată

A existat şi viaţa mea.

 

Aşa că-s condamnat la moarte,

Tu nu vei şti c-am fost cândva,

Căci o istorie fără fapte

Nicicând nu poate exista.

 

Dar nu te teme pentru mine

Şi nu mă plânge tu, copilă!

Reîncarnat din a ta milă,

Mă voi întoarce-n chip de câine!

 

Mai pe seară pun şi o traducere dacă am timp :P

October 1, 2009 - Posted by | poezie | , , , , , , , , , , , , ,

2 Comments »

  1. replica: (aproape din aceleaşi cuvinte, mi-a ieşit altceva)

    Motiv de pământ şi foc
    Îmi era femeia
    Dulcea mea relicvă
    De înstrăinare

    Crede-mă
    Dacă ajungi să sapi cu lacrimi
    Să ştii că privirea
    O să-ţi şchiopăteze

    De aceea
    Strâmb şi acum în tine
    Toate acele clipe
    În care mă încălzeai

    Ca o comoară
    Îţi pun sărutul în vasul nostru de lut
    Să-ţi aminteşti odată
    Că n-am fost nici măcar al meu

    Exact: odată,
    Cândva, acum, niciodată
    Ca superbul vers
    “istorie fără fapte”

    În fine, şi dacă totuşi
    Plângi
    Să te întorci
    Ca dragostea

    Comment by mircea crişan | October 8, 2009 | Reply

    • foarte frumoasa replica🙂 iti multumesc pentru timpul cheltuit, inteleg prin aceasta ca poezia mea te-a atins si ma bucur🙂

      Comment by florynleahu | October 8, 2009 | Reply


Leave a Reply

