Floryn Leahu Blog

poezie, proza, traduceri… stuff like that

Cioburi de 8-on-brie…

Am zis, hai, să mai postăm ceva şi la categoria  “Scrise de alţii”, dar cum nu prea  îmi place să fac compromisuri, trebuia să găsesc ceva ce îmi place. Şi am găsit asta :

Poem octombrăresc

Din frunze ce se-nchid în amănunte
De prin păduri ce-şi stivuiesc tăcerea
O vietate dintr-un vârf de munte
Începe-n lume-a şti ce e durerea
Departe de tumultul casei unde
Mijise ochi şi-şi începuse rostul
Domesticit nicicând n-a fost să fie
Deşi în lume rătăcea ca prostul
Trecând peste iluzia de-o clipă
Tribut plătit încrâncenării sale
A retrăit un anotimp cu zâne
În burguri falnice, medievale
Un soi de anamneză nelăsată
În voia sorţii de mulţimea caldă
Îi face pe-amândoi să mai revadă
Un vultur, ce-n lumină blând se scaldă
Un negrăbit urcuş al luminării
Îşi face loc, tot mai adânc, sub pleoape
Spre peştera tăcerii şi-a durerii
Ce e, mereu, cu câte-un pas aproape
Iar drumul, din triunghi către spirală
Îşi cere propriul drept către răbdare
E toamnă, bucuraţi-vă prieteni,
Vine o iarnă pentru toţi, cu Soare!…

Poemul, din câte am înţeles, este scris de Luminiţa LucasFolk şi este postat aici! Merită să daţi un click, chiar dacă am postat deja poezia, pentru că în pagina originală este însoţită şi de un filmuleţ care ar putea să placă nostalgicilor.

Şi dacă nici voi nu ştiaţi ce e aia anamneză, vă scutesc de o muncă în plus:

ANAMNÉZĂ s.f. 1. Reamintire a ideilor pe care sufletul le-ar fi cunoscut într-o existență anterioară. 2. Totalitatea datelor pe care medicul le capătă interogând bolnavul cu privire la apariția și evoluția bolii de care suferă, la antecedentele ei etc. – Din fr. anamnèse.

Sursa: dex online! Mai găsiţi că este şi o rugăciune catolică (who cares!), rostită în timpul unei mise (ce aia căutaţi şi voi că mi-e lene😛 sper că nu este vorba de MISA lui Bivolaru😀 )


October 8, 2009 - Posted by | Scrise de alţii

6 Comments »

  1. buna, buna chestia cu dexul. :))

    Comment by Eduard | October 8, 2009 | Reply

    • frate, mie nu-mi place sa ma dau dupa degat🙂 nu stiam, na. cum sunt multe alte cuvinte al caror sens habar nu il am (recunosc – nu mai citesc asa mult pe cat ar trebui – de fapt, sa fim seriosi, nu mai citesc aproape deloc; rusinat recunosc). am zis ca or mai fi ca mine care se intreaba dar nu au rabdare sa caute si mor oamenii curiosi:)) hai sa ajut si eu ca nu ma costa decat 2 click-uri:)

      Comment by florynleahu | October 8, 2009 | Reply

  2. […] Cioburi de 8-on-brie… « Floryn Leahu Blog florynleahu.wordpress.com/2009/10/08/cioburi-de-8-on-brie – view page – cached Am zis, hai, să mai postăm ceva şi la categoria “Scrise de alţii”, dar cum nu prea îmi place să fac compromisuri, trebuia să găsesc ceva ce îmi place. — From the page […]

    Pingback by Twitter Trackbacks for Cioburi de 8-on-brie… « Floryn Leahu Blog [florynleahu.wordpress.com] on Topsy.com | October 8, 2009 | Reply

  3. Este o greseala regretabila, poemul nu a fost scris de Luminita, ci de LucasFolk, lucru precizat foarte clar in prezentarea videoclipului ca si in final, unde sta scris fara umbra de dubiu ca acest poem il are ca autor pe LucasFolk. Prin urmare, te rog mult sa faci cuvenita rectificare.

    Comment by Luminita | October 10, 2009 | Reply

    • mi-am pus cenusa in cap🙂 s-a rezolvat (recunosc nu m-am uitat la tot filmul! m-am concentrat mai mult pe versuri🙂 )

      Comment by florynleahu | October 10, 2009 | Reply

  4. Iti multumesc Florin pentru rapiditatea cu care ai rezolvat aceasta ambiguitate regretabila, desi onoranta pentru mine🙂

    Comment by Luminita | October 10, 2009 | Reply


Leave a Reply

