Floryn Leahu Blog

poezie, proza, traduceri… stuff like that

Oare (de) ce sunt?

Azi am scris din nou! Da, am scris o poezie, după mult timp! Am fost plictisit, melancolic, metafizic şi am avut o dorinţă nebună să scriu. Nu ştiam ce, nu ştiam dacă o să iasă ceva bun, dar trebuia să scriu. Am început cu un rondel (vă spuneam că poate mă apuc de unul – i-l datorez unei puştoaice de pe reţeaua literară care mi-a aprins o dorinţă de creaţie cum de mult n-am mai avut). Nu am uitat nici de rondelurile din liceu din care v-m promis unul (mai încolo😉 ). Dar iată poemul meu de după rondel1 mi se pare mai matur decât ce scriam înainte, oricum schimbat de ce scriam mai demult (nush dacă în bine sau nu, dar oricum schimbat! E un poem de autocunoaştere, de definire a existenţei proprii. Se numeşte “oare (de) ce sunt?”. Voi oare (de) ce sunteţi?

 

 

Cuget câteodată-n sine-mi: care-i rostul meu sub soare?

Sunt un freamăt de culoare pe câmpii de sensuri pline?

Vreo nălucă din vechime ce găsit-a încarnare

Dintr-o jalnică eroare în acest patetic “mine”?

 

Sau oi fi vreu geniu kantic, încifrând a lui comoară

Într-o muză ce pogoară peste-un biet poet romantic,

Smulsă din trecutul antic şi sortită-apoi să moară –

O martiră de fecioară pentru-al meu talent semantic?

 

Sau un fur oi fi, pesemne, condamnat din alte vremuri

Veşnic să compun poemul ce destinu-mi o să-nsemne,

Că-n eretice catrene din trohei ce sfinţi cutremur

Am urmat nebun îndemnul de-a-i fura lui Bragi poeme!

 

Avatar al vreunui faur care de prin mitici ere

A-ndrăznit calic să spere că un suflu de balaur

I-o aduce-n creştet laur şi din roşile-i oţele

Va preface-n versuri stele, călind litere de aur.

 

Poate-un cuib de arhetipuri aş mai fi în astă lume,

Plăsmuit din proaste glume, dând nuanţe la nimicuri

Încercând din magici picuri să edifice albume

De metafore nebune – perle roase de nisipuri.

 

Aş putea să mai fiu iară o emoţie sublimă

Ce-a găsit propice climă în inertu-mi trup de ceară,

Şi-ncercând să iasă-afară, în răstimpuri îşi imprimă

În vreo tremurândă rimă, silueta-i solitară.

 

Şi, de-asemeni, aş putea să mai fiu pe-acest pământ

Sideral fior plăpând plăsmuit din colb de stea

Ce stingheră-n vid plutea, c-un thanatic simţământ,

Viu în pieptul ei arzând, într-un cosmos din saltea.

 

Poate vreun banal simpatic ce se vrea în lume zeu

Şi în mintea-i de ateu moflăie în stih apatic

Şi se vede enigmatic între lirici apogeu,

Pentru slove-arhiereu – un himeric emblematic…

October 11, 2009 - Posted by | poezie | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

13 Comments »

  1. Pfai, nici nu stiu ce sa spun, deci wow… Scrii foarte frumos, cu pasiune si cu o sinceritate debordanta. Iti multumesc pentru dedicatie si trebuie sa spun ca sunt chiar incantata.Daca faptul de-ati(uite am folosit cratima)fi muza scoate asemenea cuvinte din sufletul tau si le pune pe hartie intr-un mod atat de fascinant, atunci vreau sa fiu o muza…

    Comment by Roxana | October 11, 2009 | Reply

    • nu ai folosit destule cratime😛 “de-ati fi” se scrie de fapt “de-a-ti fi”, iar tu ai fost muza pentru rondel, pe care daca esti cuminte poate il public tot in seara asta😀 oriculm multumesc pentru cuvintele frumoase :* te mai astept

      Comment by florynleahu | October 11, 2009 | Reply

  2. Esti un scump! Mi-a placut super, ba chiar i-am si citit-o cu voce tare mamei, ne-am delectat.

    Comment by Marina | October 12, 2009 | Reply

    • multumesc. va mai astept si pe tine si pe mama ta🙂

      Comment by florynleahu | October 12, 2009 | Reply

  3. Nota: Bragi este zeul poeziei in mitologia nordica

    Comment by florynleahu | October 13, 2009 | Reply

  4. Trebuie sa recunosti ca de data asta te-ai intrecut pe tine😛
    Felicitari! o declar preferata mea😀

    Comment by delia | October 13, 2009 | Reply

  5. […] Oare (de) ce sunt? « Floryn Leahu Blog florynleahu.wordpress.com/2009/10/11/oare-de-ce-sunt – view page – cached Azi am scris din nou! Da, am scris o poezie, după mult timp! Am fost plictisit, melancolic, metafizic şi am avut o dorinţă nebună să scriu. Nu ştiam ce, nu ştiam dacă o să iasă ceva bun,… (Read more)Azi am scris din nou! Da, am scris o poezie, după mult timp! Am fost plictisit, melancolic, metafizic şi am avut o dorinţă nebună să scriu. Nu ştiam ce, nu ştiam dacă o să iasă ceva bun, dar trebuia să scriu. Am început cu un rondel (vă spuneam că poate mă apuc de unul – i-l datorez unei puştoaice de pe reţeaua literară care mi-a aprins o dorinţă de creaţie cum de mult n-am mai avut). Nu am uitat nici de rondelurile din liceu din care v-m promis unul (mai încolo ). Dar iată poemul meu de după rondel1 mi se pare mai matur decât ce scriam înainte, oricum schimbat de ce scriam mai demult (nush dacă în bine sau nu, dar oricum schimbat! E un poem de autocunoaştere, de definire a existenţei proprii. Se numeşte “oare (de) ce sunt?”. Voi oare (de) ce sunteţi? (Read less) — From the page […]

    Pingback by Twitter Trackbacks for Oare (de) ce sunt? « Floryn Leahu Blog [florynleahu.wordpress.com] on Topsy.com | October 13, 2009 | Reply

  6. si atata m-am rugat sa-ti fiu si eu muza😛

    Oricum, felicitari😉

    Comment by carmencita | October 13, 2009 | Reply

  7. “Cuget câteodată-n sine-mi: care-i rostul meu sub soare?”…Eminescu “nu cerceta aceste legi ca esti nebun de le-ntelegi”

    Comment by irene | October 14, 2009 | Reply

    • eu prefer sa fiu nebun dar sa inteleg🙂 si nu ma sfieesc sa-mi recunosc nebunia. acest poem este de doar 3 zile si deja tin la el mai mult ca la majoritatea. sper sa adune cat mai multe vizite pt ca eu cred ca merita citit

      Comment by florynleahu | October 15, 2009 | Reply

  8. cand vei stii raspunsul la aceasta intrebare “Oare (de) ce sunt?” sa mi-l spui si mie😀

    pana atunci uite aici doua citate despre om si existenta care imi plac foarte mult 😉

    “Mă îndoiesc deci gândesc, gândesc deci exist…” Descartes

    “Omul este un lucru imperfect ce tinde fără încetare la ceva mai bun şi mai mare decât el însuşi.” Descartes

    Comment by delia | October 31, 2009 | Reply

  9. Da! Mi-ai intarit convingerile: am dat peste “o emoţie sublimă/Ce-a găsit propice climă” intr-un deja poet.Am inmprimat-o si pe aceasta si abia astept sa o citesc si altora. Nu te opri baiete, mergi inainte, zbori spre steaua ta, care sigur straluceste asteptandu-te sa-i dai numele tau.

    Comment by StropiDeSuflet | February 8, 2010 | Reply

    • frumoase vorbele dumneavoastra. ma simt magulit. multumesc!🙂

      Comment by florynleahu | February 8, 2010 | Reply


Leave a Reply

