Floryn Leahu Blog

poezie, proza, traduceri… stuff like that

Poezie fără titlu

Aceste versuri aparţin unei fete extraordinare pe care am cunoscut-o recent, Ana (nu a vrut sa ii trec numele intreg, dorind sa ramana anonima), un suflet mare şi pustiu. Mi-a spus din vorbă-n vorbă că obişnuia să scrie pe când mai putea, acum nu mai are inspiraţie. I-am spus să-mi trimită şi mie ceva scris de ea şi, cum mi-au plăcut versurile, am întrebat-o ce titlu are poezia, pentru că intenţionez să o postez pe blogul meu. Mi-a răspuns spontan: „ale mele nu au titlu! Sunt gânduri în rânduri!”. Mi-a dat acordul să îi pun ce titlu vreau eu şi a zis că pot să o postez ca şi cum ar fi a mea pentru că, oricum ea nu intenţionează să le publice. Poeziile ei sunt ca o culegere de trăiri şi stări sufleteşti (asta nu a spus ea, dar o spun eu). Bineînteles că nu am acceptat oferta ei generoasă; poate că voi nu aţi fi ştiut că nu îmi aparţine, dar eu aş fi ştiut şi nu aş fi putut să fiu prea mândru de asta! Cât despre titlu… dacă Ana nu a considerat necesar un titlu, cred că ar fi o profanare a poemului să îi dau un titlu (ea mi-a zis: „poţi să îi spui aşa – gânduri în rânduri), doar ca să o cosmetizez pentru o „apariţie în public”, aşa că… delectaţi-vă cu versurile fără să încercaţi sau să propuneţi vreun titlu, pentru că autenticitatea lor constă tocmai în asta: că nu au titlu! Enjoy!

A, şi era să uit, mi-a trimis poemul însoţit de această poză!


Mă străpunge cuţitul amintirilor

Îngropate în adâncul trupului

În cea mai întunecată parte a gândurilor

În speranţa uitării trecutului.

*

Mă lupt cu fiecare sentiment

Să nu ştie nimeni ce mă doboară

Să-mi trăiesc acest simplu prezent

Fără să arăt că ei încet mă omoară.

*

Cu un simplu zâmbet ofilit

Înşel lumea ce mă vrea îngenuncheată

Şi trimit o ultimă dorinţă spre asfinţit

Să-mi rămână pe veci inima încătuşată.

December 10, 2009 - Posted by | Scrise de alţii

1 Comment »

  1. Inima ei nu este încătușată. Ea este cea care îi trimite simțirile să iasă la lumină sub formă de versuri suave. Inima ei merge mai departe

    Comment by codruț | February 1, 2012 | Reply


Leave a Reply

