Floryn Leahu Blog

poezie, proza, traduceri… stuff like that

Ce îi face pe oameni enervanţi? Prostia!

Azi sunt sictirit rău! Am o stare de căcat, nu ştiu de ce – poate pentru că sunt plictisit, poate că e pielea a dracu’ pe mine. Aşa că o să fac o listă cu ce mă enervează. Îmi cer scuze că nu am postat continuările la articolele pe care le-am postat săptămâna trecută, dar din motive obiective nu am putut. Vor veni curând, dar până atunci… să ne enervăm!…

1) Cel mai mult şi cel mai mult cred că mă scot din minţi snobii care folosesc clişee. Clişeele sunt nişte exresii idioate inventate de te-miri-cine, pe care dobitoacele din gloată, mânate din instinctul de turmă le rumegă din gură în gură, fără să caute printre muci şi salivă să vadă ce rumegă acolo de fapt. Cel mai grăitor exemplu este “excepţia care confirmă regula”, asta e preferata mea! Dragă dobitoc/dobitoacă, o excepţie nu confirmă niciodată regula, din contră, o infirmăăăăăăăăăă! Dacă ai reuşi să foloseşti 90% din plictisitul neuron care pluteşte în neant prin cutia de conserve ce o ţii drept podoabă pe umeri, ai realiza că “excepţie”, prin pura definiţie a conceptului, desemnează ceva ce se sustrage regulii. Dacă nu eşti pe deplin convins/ă, iată o deviniţie din dexonline: EXCÉPȚIE, excepții, s.f. 1. Abatere de la regula generală; ceea ce nu se supune normei generale. Expr. Cu excepția… = afară de… Fără excepție = fără deosebire. 2. Abatere îngăduită de lege de la aplicarea anumitor norme juridice. 3. Mijloc de apărare într-un litigiu, tinzând fie la amânarea soluționării acestuia, fie la înlăturarea pretențiilor reclamantului, fără a se intra în examinarea litigiului. – Din fr. exception, lat. exceptio. Sursa: DEX ’98 | Trimisă de ionel_bufu, 15 Jun 2004 | Prin urmare clişeul o fi fost inventat de primul om deştept care a formulat o regulă pentru nişte proşti, atunci când un prost mai răsărit a găsit un punct slab al regulii deşteptului, adică o excepţie. Atunci prostul o fi întrebat: “dhaaa! Aha-aha, dar ce e cu exceptia asta?”, iar deşteptul, ca să găsească o cale de scăpare a zis: “e excepţia care confirmă regulaaa!”, iar gloata de proşti, toţi într-un glas: “daa! daaa! uraa! uraaa!” de atunci toţi proştii folosesc clişeul (aşa trebuie să se fi întâmplat!). De aici, iubit idiot/idioată trebuie să reţii două lucruri: 1. Excepţia nu confirma nicio regulă, în veci, doar o distruge, asta probabil, pentru că majoritatea lucrurilor în lume sunt prea complexe şi eterogene ca să fie supuse strict unei anumite reguli! Şi 2. Urăsc oamenii care nu gândesc cu capul lor, ci mestecă flegme aruncate în sictir de alţii. Mai urăsc mult clişeul cu Românica (aici… no comment… mă seacă pe mine la pancreas… mă zgârie pe creier… mă enervează… punct!).

2) Dintr-o familie asemănătoare, mă enervează oamenii care folosesc sintagme (sintagmele sunt expresii consacrate care au înţelesul unei singure părţi de propoziţie), fără să ştie ce înseamnă cu adevărat. De exemplu, sintagma ţi-o spun “pe şleau”. Nu ştiu dacă 1 procent măcar din cei ce o folosesc ştiu de fapt de unde îşi trage esenţa: şleau este drumul principal la sate, “uliţa mare”, pe care, dacă treci, te vede toată lumea, te ştie toată lumea, nu poţi să ascunzi nimic de nimeni. Deci, în virtutea acestei consecinţe, sintagma “pe şleau” sugerează ideea de “sincer, direct”. Un alt exemplu ar fi sintagma “de florile mărului”: florile mărului se scutură foarte repede şi foarte uşor, ceea ce în mintea colectivă a celor care au consacrat sintagma, a sugerat ideea de “zadarnic”. Şi lista poate continua!

3) Mă mai enervează la culme “păreriştii”. Ei sunt tot timpul afectaţi şi revoltaţi, dar atât! Nu zic acum să schimbăm societatea, să răsturnăm puterea, să facem revoluţie, oricum întotdeauna va fi corupţie pentru că puterea în sine corupe. Dar ca să înţelegeţi mai bine la ce mă refer, vă dau un exemplu: cineva, nu ştiu ce e, domn sau doamnă, că s-a intitulat “Fericirea” (căci păreriştii revoltaţi vor posta întotdeauna sub pseudonime ambigue sau anonime, alt lucru enervant!) postează comentariul următor:

Vai noua.

de Fericirea(Vizitator), miercuri, 3 februarie 2010 – 16:28

Ne-am culcat si ne-am sculat cu Dragobetele nostru citeva secole si acuma vine peste noi si ne inmoaie in zeama de iubire nu stiu care Valentin. Noi romanii nu avem nici un Valentins Day, noi avem Dragobetele care intarca fetele si mulge iepele domnilor/doamnelor ziaristi/e.

Articolul, doar relata că pe 13-14 februarie Parlamentul va avea porţile deschise, după decizia luată de parlamentari, dar vizitatorul s-a simţit obligat să-i apostrofeze pe ziariştii “trădători de tradiţii”, care făceau, săracii, o simplă relatare. Nervos la culme, i-am răspuns şi eu misteriosului vizitator astfel:

“vai” de mine…

de florynleahu(Vizitator), vineri, 12 februarie 2010 – 13:31

permanent, traditii dispar peste tot in lume. sunt obiceiuri inventate de oameni, pe care tot ei le abandoneaza pentru a adopta alte tendinte, care dupa ce timpul trece vor deveni traditii, care dupa ce alt timp trece vor fi abandonate. e inevitabil, pentru ca asta facem noi, suntem oameni. daca eu mi-am cunoscut iubita pe 17 septembrie cu siguranta ca ziua aia pt noi e mult mai importanta decat valentine’s day sau 10 mii de dragobeti. asa ca nu va mai lamentati atat doar ca sa pozati in “traditionalisti”. daca esti cu adevarat afectat/a, fa o cercetare, alcatuieste un dosar cu traditiile de dragobete, cu ce simbolizeaza fiecare si fa o campanie de imagine. daca e bine gandita cu siguranta ca va prinde la publicul tanar, doar sunt datini interesante, nu? desigur ca nu va abandona nimeni valentine’s day, dar vor fi sarbatorite cu succes in paralel. daca nu, nu mai comenta aiurea si gratuit. daca esti atat de afectat/a de abandonarea dragobetelui, ce faci concret pentru supravietuirea lui?

Iniţial, comentariul meu era mai lung cu vreo 200 de caractere dar am fost informat de o casetă că mesajul nu poate avea mai mult de 1000 de caractere şi a trebuit să mai renunţ la argumente.

Ştiu că postul ăsta e lung şi plictisitor, dar sunt refulări de care am simţit nevoia să mă debarasez, aşa că dacă nu ai ajuns cu lectura până aici, te înţeleg, iar dacă ai ajuns, te admir.

February 12, 2010 - Posted by | Ce mă enervează! | , , , , , , , , , ,

2 Comments »

  1. Și câți băgători în seamă, de genu’ o să mai fie..Nu cred că o să ai spațiu suficient să-i prezinți pe toți, nu că ai vrea. În ziua de azi mai răruț întâlnești oameni cu capul pe umeri, care știu sa-si spună punctul de vedere și să și-l argumenteze în ochii tuturor, nu numai ai lui😦

    Comment by Sasha | February 12, 2010 | Reply

    • damn right, sis! lumea nu mai stie ce e ala argument (nici nu ma mir, are 3 silabe – 4 daca e folosit la plural!)

      Comment by florynleahu | February 12, 2010 | Reply


Leave a Reply

