Floryn Leahu Blog

poezie, proza, traduceri… stuff like that

A venit! Uite-o, e aici!

Pentru cei ce au fost prea ocupaţi să observe, am o veste: a venit primăvara! A treia oară pe anul ăsta (sper să fie şi ultima oară când vine). Duminică am fost în parc. Gaşcă mare, vreo 8. A fost frumos. Lume multă în grupuri mari, parcă toţi se adunaseră să ia parte la un ritual mut de celebrare a primăverii.

Ieri am stat vreo oră pe pervazul geamului, rezemat de tocul acestuia. Stăteam pur şi simplu şi mă uitam afară. Străduţa mea, care acum mai 2 săptămâni era troienită şi pustie, era ieri plină de lume care forfotea încolo şi încoace. Cum stăteam rezemat de toc privirile mi se strecurau printre crengile încă golaşe ale copacilor din grădină. E un sentiment plăcut să priveşti pe fereastră, de la 10 metri deasupra copacilor (eu stau la etajul zece). În scurt timp crengile lor vor fi pline de frunze dese şi nu se va mai vedea nimic. Strada va fi ascunsă privirilor, dar acum… mai mare dragul! Soarele strălucea îndrăzneţ, mângâindu-mi faţa cu raze blânde. Simţeam în acelaşi timp că îmi e şi răcoare – de la adierile timide ale vântului – şi cald – de la soarele care îşi proiecta lumina pe trupul meu. Întotdeauna m-a enervat şi mi-a plăcut în egală măsură senzaţia asta sincretică de cald şi frig. Mă anunţă că e vremea când guguştucii şi vrăbiile gălăgiose îşi sparg vocile în ecouri prelungi, când soarele începe să răsară de undeva de deasupra blocului vecin. Vremea când, fără să ştii de ce, eşti inundat de un optimism iraţional şi o poftă de viaţă pe măsură. Vremea când te întrebi fără să înţelegi de unde acest chef… toate astea până când dai cu privirea de primul corcoduş în floare iar mireasma lui discretă te intrigă şi te determină să faci un lucru pe care probabil nu l-ai mai făcut de la primăvara trecută: să închizi ochii şi să tragi adânc aer în piept. Gura ţi se ţuguiază într-un zâmbet discret şi fericit. Iar dacă te numeri printre cei cărora nu le pasă dacă lumea ii crede nebuni, o să ridici chiar şi mâinile, întinzându-le în lateral. Cei ce vor trece pe lângă tine se vor chinui să te ocolească pe trotuarul mic şi pe jumătate colonizat de maşini parcate alandala şi te vor privi ca pe un lunatic, unii chiar indignaţi şi arţăgoşi. Nu-i băga în seamă. Compătimeşte-i în schimb, pentru că ei nu înţeleg, ei sunt prea grăbiţi ca să ridice capul din pământ să vadă ce vezi tu, ei nu simt bucuria ta. Parcă pluteşti, parcă eşti omniprezent şi atotputernic. Ai vrea ca moleculele trupului tău să se dezintegreze şi să se amestece cu acea energie vie care pluteşte în jur, să fii parte din acel circuit.

Da, a venit primăvara! Ai aşteptat-o şi acum este aici. Este timpul să-ţi faci curăţenia de primăvară în suflet. Este timpul să te îndrăgosteşti. Este timpul să îţi încarci bateriile cu optimism care să îţi ajungă până la primăvara viitoare. Trezeşte-te din hibernare, ursule! Aventura vieţii începe!

March 16, 2010 - Posted by | Ce-mi place... | , , , , , , ,

13 Comments »

  1. Da, a venit intr-adevar, dupa ce s-a lasat cam mult asteptata! Iar acum e cazul sa o intampinam cum se cuvine, cu bratele deschise!😀

    Comment by aliceboboc | March 16, 2010 | Reply

  2. ultima data? hmmm… o prietena mi-a zis ca se preconizeaza ca primavara o sa se mai ia la tranta de cateva ori cu iarna😛

    Comment by Freyja | March 16, 2010 | Reply

  3. Pe 2 februarie,am urmarit asta,ursul a iesit si-a vazut umbra si a reintrat in barlog.Asta,comform zicerii din popor,insemna ca iarna mai dureaza sase saptamani….
    Socotiti si voi,s-a/ne-a pacalit ursul!??
    Bun venit ,primavara!

    Comment by liana | March 16, 2010 | Reply

  4. Florine, in Baia Mare este zapada.A nins din plin.Deci tu esti vinovat ca tii primavara acolo la tine?🙂 Ia da-i drumul sa vina si la noi ca tare o asteptam sa reintregeasca primavara din sufletele noastre!🙂

    Comment by Inga | March 16, 2010 | Reply

  5. Dacă iarna se mai ia la trântă cu primăvara nu-i rău. Se simte alungată. Dacu ursul ne-a păcălit, înseamnă că s-a răzbunat pe vulpe. Dar cu certitudine nările ne sunt invadate de o nouă mireasmă. Mireasma primăverii.

    O seară bună îţi doresc Florine.

    Comment by abbilbal | March 16, 2010 | Reply

  6. liana, sa nu fim prea aspri cu sarmanul urs! si meteorologii se mai inseala uneori🙂

    inga, bine ai venit. te mai astept. sincer, nu am eu factor de decizie asupra primaverii ca altfel as fi luat-o in rucsac pentru weekend. plec in retezat si mi-ar prinde bine niste primavara pe acolo, mai ales ca am vrea sa ajungem si pe Peleaga🙂

    abbibal, asa este mireasma primaverii ne invadeaza narile. nu ramane decat sa inchidem ochii si sa inspiram adanc.

    servus, dragilor, seara faina!

    Comment by florynleahu | March 16, 2010 | Reply

  7. 😀 ma bucur ca inca te mai bucura de o zi de primavara.

    Comment by adevar100la100 | March 16, 2010 | Reply

  8. Pai nu ne-a pacalit :a spus drept.In 2 februarie a zis ca iarna mai dureaza sase saptamani si atat a mai durat!!A expirat timpul prezis de el si,gata,primavara s-a infiintat!
    Primavara frumoasa va doresc tuturor.

    Comment by liana | March 16, 2010 | Reply

  9. E superba primavara si ca anotimp dar si felul in care ai prezentat-o! Mai ca mi-a facut branci ursul somnoros si speriat de indemnul tau! Poate vor mai fi cativa fulgi de zapada, dar este doar un palid semnal al iernii care isi ia talpasita, reprosandu-ne ca am uitat prea repede cat de mult ne-au bucurat primii fulgi de nea in decembrie! Da, are dreptate, dar primavara, primavara este trezirea la viata adevarat, cu explozii de lumina, flori si fluturi in vazduh si in capete infierbantate! Bun venit primavara!

    Comment by StropiDeSuflet | March 16, 2010 | Reply

  10. E primavara, iarasi primavara😉
    In fiecare margine de fagas

    Comment by bokancika | March 19, 2010 | Reply

  11. ce fata de raton ai :))

    Comment by lucamatei | March 22, 2010 | Reply

  12. A venit primăvara sfioasă cu zile calde ca de vară. Dar nu a durat mult şi burniţa toamnei s-a întors. Sper să nu fie pentru mult timp.
    Au venit şi Floriile, care sunt ca şi trecute.

    LA MULŢI ANI FLORINE !

    Comment by abbilbal | March 28, 2010 | Reply


Leave a Reply

